Monday 9 January 2012

Rumah Oh Rumah!!!

Aku nak meluahkan perasaan..Aku tengah servey rumah nak beli...

And..

""Mahalnye harga rumah sekarang!!!!" Walaupon value tanah semakin naik tapi nih mendadak sangat2 la..
Bikin hati gundah untuk aku yang hanya makan gaji tetap setiap bulan. Rumah teres 2 tgkt yang standard tuh pon dah nak mencecah rm400++... :'(

Kalau lambat lagi beli, mesti value rumah yang secoiet pon akan mencecah 500++..fuhhh..

Tak percaya??? jom kita tgk contoh umah yang aku cedok from Mudah.

Teka harga rumah ni??? 
Ini standard teres 2 tgkat aje ye yang keluasan nya hanyalah standard size saja ye 22*75 bertempat di seri kembangan. RM380k!!!!!!!! kau hado???Perghhh sangat2 mahal...Termenung mak nok!!!

Kalau tak di beli sekarang, mungkin kita akan terus menyewa sampai ke tua kerana harga rumah akan tetap naik dan naik yang pada aku kadang2 megarut..Baru ada Giant / Tesco dah naik 20k-30k...ada kedai baru naik belakang umah pon value nak tambah jgk..haissshhh..

Teringat ada orang pernah cerita kat aku, "Zaman akan datang, orang kaya atau kerjaya yang bagus mcm doktor or lawyer pon akan ddk di rumah yg kecik aka flat/apartment" semuanya gara-gara harga rumah yang xbole nak dibendung.. kalau doktor /lawyer pon hanya mampu duduk di rumah kecik aje ape tah lagi kite yang biasa2 nih je...haishhh..

Yang aku pelik bin ajaib tuh, area kampung aku kat Ulu yam tuh pon sama naik..haiyooo..kat area batang kali  pon harga dah naik cecah 300k++..Owh come on la beb..

Malas la nak tulis panjang2..Buat sakit jantung je..Adussss..

Rumah ohh rumahhh!!!

Love,
Fiza

2 comments:

  1. weh, aku dah tgk dah harga umah banglo yg separuh harga tu.. aku siap call lg.. bukan la.. harga sebenar die 900k++ so aku ingat separuh harga dpt la 400K.. rupanya tak, die kata still 900k, konon lebih murah dr harga kt pasaran... loooooorrr.. tertipu tipah...

    ReplyDelete
  2. hahaha yeke tuh la aku pelik murah betol banglo tuh.. ada hantu ko apo?? haha
    btw thanx yo linda sbb sudi calling2 kn tuk aku.. mmuah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...